Skip to main content

survey cincin

Assalamualaikum...

pertama sekali, syieda ingin bersyukur kerana, kita masih mampu bernafas di atas muka bumi ini. amin.. syukur sangat-sangat. dengan kejadian gempa bumi yang berlaku pada jam 4.38petang tadi. berukuran 8.7 pada skala Richter. di dalam group bbm semua orang bercerita tentang gempa bumi. ya Allah... takot sangat-sangat. namun siapa tahu, itu semua ketentuan Yang Esa. syieda tidak rasai gegaran tu sebab syieda tengah tolong muncit di kedai die. hukhuk.. 
-sumber_ondscene-

dan di tambah dengan hari ni adalah hari pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah. dalam hati. ada sedikit rasa bangga jadi anak jati Negeri Jelapang Padi itu. -.- peace! semoga semuanya akan berjalan lancar. insyaAllah...

dan... (amboi banyak betul dan dan tu syieda!)

tadi muncit ajak syieda dating dekat Poh Kong! amboi-amboi abg lemang tu suka-suka saja nak g sane. haha.. dia nak survey cincin. suruh syieda try semue jenis cincin. yang paling menyedihkan. saiz cincin! hohohoho....

kenapa? 

sebab jari teman kecik! uwaaa... pekerja Poh Kong senyum saja, cari saiz tak jumpe! hukhuk.. @_@ si muncit ni asik suruh cari saiz yang ngam dengan syieda. hakhak..



bila cerita pada mak, mak gelak berdekah-dekah.. kata mak, jari syieda ikut jari arwah atok sebelah mak. jari kecik tapi panjang. kalau pakai inai, kene gune inai dalam kuantiti yang banyak. sebab panjang. haha.. sayang arwah atok. Al-Fatihah...

**ayah pun same gelakkan syieda. mana nak cari saiz 8 1/2 or 9 tu.. hukhuk.. dah kene tido, ayat dah tunggang langgang. penat berjalan. hukhuk.. esok berjalan dalam blog pulak. hihi c u later. daaaa...




yang benar

Comments

  1. wah kawan kite dh g cari cincin....seronok nye =)

    ReplyDelete
  2. serupa dgn adik sy... jari dia kecik... tauke kedai siap cakap... saiz dia tak de... kena tempah sbb jari dia kecik sangat... heheheh

    ReplyDelete
  3. sian nye. comel lah tu jari kecik drpd kita yang berjari pendek n gemuk. :(

    ReplyDelete
  4. @aimi insyaAllah aimi.. tapi debar2 lak ase.. hehehe -.-

    ReplyDelete
  5. @Masz Sidek hahaha.. tu la.. segan je.. -.- xda saiz.. -.-

    ReplyDelete
  6. @zera eira jari panjang dear.. tapi kecik.. hihihi.. -.-

    ReplyDelete
  7. sama la, saya pun saiz 9. tapi dia bagi cincin tunang saiz 12. last2, pegi kedai lain suruh potong, skrg pakai saiz 9.5..tu pun muat masuk jari tengah...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. besar sangat susah nak bergerak. takut jatuh :( hihihi kak lagi la, saiz 12. hehe besar sangat tu

      Delete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…