bantai apa yang ada

Assalamualaikum


nampak gambar di atas tu? hehe.. itulah yang syieda masak untuk menghilangkan kelaparan. kuikui.. lagipun barang-barang dapur yang ada tinggal pasta spiral dan spagetti. nak tak nak terpaksa jadi mat saleh kejap. :)

resipi : tiada :)

sangat suka makan gunakan mangkuk ni bersama chopstick dan sudu sup. kenapa? kalau makan dengan keadaan macam ni, akan cepat kenyang. dan banyak hirup sup. incase ade sup la. sebabnya ;

bila makan guna mangkuk ; orang cakap tak elok makan dalam mangkuk. suka sangat makan dalam mangkuk comel ini. ini kerana dengan saiz mangkuk ni, kita akan kurang sikit ambik sesuatu makanan. cakap nak diet. kena lah buat macam ni. :)

bila makan guna chopstick pula ; orang cakap tiru China. itu tak benar sama sekali sebabnya kita makan atas dasar makan sikit-sikit untuk cepat kenyang. kan nak diet. again! :) bukan sebab ikut budaya orang luar.

bila makan guna sudu sup ; sudu tu sudah syieda guna sejak dari uitm lagi. iaitu 4tahun yang lepas. memang terasa susah nak berpisah. :)

dan..

elakkan makan di hadapan tb atau lappy, tidak baik. sebabnya ; apa guna meja makan, kalau makan di depan tb. iye dak? :)





yang benar

25 comments:

  1. Kalau Kak Nida makan guna chopstick kompom byk yang bersepah dari yg masuk mulut..hehe

    ReplyDelete
  2. @kak Nida: mula-mula dulu syieda cepit xmelekat pun apa-apa makanan. dah lama-lama melekat la juga even kene senget-senget kepala. hihi :)

    ReplyDelete
  3. terase yg last sekali =) hihiihihh

    ReplyDelete
  4. @aimi: bukan la aimi, itu gurau2 je. :) sbb syieda pun mkn depan tb tu. hahaha nampak byg tb dpn tu :)

    ReplyDelete
  5. jemputan http://giveaway-only.blogspot.com/2012/05/1st-birthday-giveaway-by-cik-angah.html

    ReplyDelete
  6. nmpk mcm sedap. makan pakai copstik kite xpandai. hehee

    ReplyDelete
  7. the true : tak pandai guna chopstick !

    ReplyDelete
  8. sedapnye..dila pun suka mkn dlm mangkuk:)

    ReplyDelete
  9. @EYFAalias: tak berapa sedap dear, sebab bahan tak cukup. hehehe :) belajar lama-lama mesti kamu lagi cekap dari syieda. hehehe

    ReplyDelete
  10. @Kak dila: sedap kan kalau makan dalam mangkuk ni :) hihi

    ReplyDelete
  11. @::CIK LYNN::: yeke? serius syieda tak tau cik lynn, syieda akan try buat mcm cik lynn cakap tu :)

    ReplyDelete
  12. @ain vanilla: hehehe tapi bahan tak cukup dear :)

    ReplyDelete
  13. xreti nak guna chopstick tu.. hehe...


    p/s: ieyza sellu gak mkn dpan TV ._.

    ReplyDelete
  14. @Ieyza Afieyna: awal2 syieda pun xreti dear :)

    * same la, syieda pun.. hahaha

    ReplyDelete
  15. 4 tahun makan guna sudu sup yg sama? Kalau saya kak. Tak syok. Sama jee. Saya suka tukar-2. Har har har :) Tapi kalau dah rapat takleh berpisah lahkan.

    ReplyDelete
  16. @Syazwan Che Deraman: mula-mula syieda xreti pun makan gune chopstick ni.. hihi :)

    ReplyDelete
  17. @Hanim Ehier: haha.. sedap makan dengan sudu tu. rasa cepat kenyang. mungkin dah lama dah dengan sudu tu :)

    ReplyDelete
  18. makan dalm mangkuk kecil cik n stuju sgt...

    ReplyDelete

You can say anything but please don't hurt me. Thank you