Skip to main content

bantai apa yang ada

Assalamualaikum


nampak gambar di atas tu? hehe.. itulah yang syieda masak untuk menghilangkan kelaparan. kuikui.. lagipun barang-barang dapur yang ada tinggal pasta spiral dan spagetti. nak tak nak terpaksa jadi mat saleh kejap. :)

resipi : tiada :)

sangat suka makan gunakan mangkuk ni bersama chopstick dan sudu sup. kenapa? kalau makan dengan keadaan macam ni, akan cepat kenyang. dan banyak hirup sup. incase ade sup la. sebabnya ;

bila makan guna mangkuk ; orang cakap tak elok makan dalam mangkuk. suka sangat makan dalam mangkuk comel ini. ini kerana dengan saiz mangkuk ni, kita akan kurang sikit ambik sesuatu makanan. cakap nak diet. kena lah buat macam ni. :)

bila makan guna chopstick pula ; orang cakap tiru China. itu tak benar sama sekali sebabnya kita makan atas dasar makan sikit-sikit untuk cepat kenyang. kan nak diet. again! :) bukan sebab ikut budaya orang luar.

bila makan guna sudu sup ; sudu tu sudah syieda guna sejak dari uitm lagi. iaitu 4tahun yang lepas. memang terasa susah nak berpisah. :)

dan..

elakkan makan di hadapan tb atau lappy, tidak baik. sebabnya ; apa guna meja makan, kalau makan di depan tb. iye dak? :)





yang benar

Comments

  1. Kalau Kak Nida makan guna chopstick kompom byk yang bersepah dari yg masuk mulut..hehe

    ReplyDelete
  2. @kak Nida: mula-mula dulu syieda cepit xmelekat pun apa-apa makanan. dah lama-lama melekat la juga even kene senget-senget kepala. hihi :)

    ReplyDelete
  3. terase yg last sekali =) hihiihihh

    ReplyDelete
  4. @aimi: bukan la aimi, itu gurau2 je. :) sbb syieda pun mkn depan tb tu. hahaha nampak byg tb dpn tu :)

    ReplyDelete
  5. jemputan http://giveaway-only.blogspot.com/2012/05/1st-birthday-giveaway-by-cik-angah.html

    ReplyDelete
  6. nmpk mcm sedap. makan pakai copstik kite xpandai. hehee

    ReplyDelete
  7. the true : tak pandai guna chopstick !

    ReplyDelete
  8. sedapnye..dila pun suka mkn dlm mangkuk:)

    ReplyDelete
  9. @EYFAalias: tak berapa sedap dear, sebab bahan tak cukup. hehehe :) belajar lama-lama mesti kamu lagi cekap dari syieda. hehehe

    ReplyDelete
  10. @Kak dila: sedap kan kalau makan dalam mangkuk ni :) hihi

    ReplyDelete
  11. @::CIK LYNN::: yeke? serius syieda tak tau cik lynn, syieda akan try buat mcm cik lynn cakap tu :)

    ReplyDelete
  12. @ain vanilla: hehehe tapi bahan tak cukup dear :)

    ReplyDelete
  13. xreti nak guna chopstick tu.. hehe...


    p/s: ieyza sellu gak mkn dpan TV ._.

    ReplyDelete
  14. @Ieyza Afieyna: awal2 syieda pun xreti dear :)

    * same la, syieda pun.. hahaha

    ReplyDelete
  15. 4 tahun makan guna sudu sup yg sama? Kalau saya kak. Tak syok. Sama jee. Saya suka tukar-2. Har har har :) Tapi kalau dah rapat takleh berpisah lahkan.

    ReplyDelete
  16. @Syazwan Che Deraman: mula-mula syieda xreti pun makan gune chopstick ni.. hihi :)

    ReplyDelete
  17. @Hanim Ehier: haha.. sedap makan dengan sudu tu. rasa cepat kenyang. mungkin dah lama dah dengan sudu tu :)

    ReplyDelete
  18. makan dalm mangkuk kecil cik n stuju sgt...

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…