Skip to main content

duit Malaya dan Malaysia

Assalamualaikum... 

malam ni syieda nak kongsi gambar dan minta pendapat/ minta jawapan dari kalian semua boleh kan? insyaAllah.. kalau ada antara kita yang tahu sedikit info tentang benda di dalam gambar nanti, minta dikongsi bersama ye? terima kasih.. :)



kedua-dua duit ni, adalah simpanan arwah datuk. then mak bagi pada syieda. tetiba teringat arwah datuk. Al-Fatihah..



yang ni syieda simpan. apalah sangat kalau simpan tapi tidak tahu tahun terbitan nya. hukhuk.. :( at least sambung apa yang arwah dah buat. insyaAllah..





yang benar

Comments

  1. wah baguslah boleh tunjuk pd generasi akn dtg

    ReplyDelete
  2. Wahh, smart la ;D ki pula ada rm1 syiling.


    Al-fatihah :')

    ReplyDelete
  3. mama ratu ada duit indonesia , hehe.. atok jugak yang simpan :) untung la masih ada lagi simpanan kan.. hehehh

    ReplyDelete
  4. elok simpan bagi anak2 tgk nanti..

    ReplyDelete
  5. @Ratu Lissa : wow duit indonesia syieda belom ada. :) kene simpan buat anak cucu nanti :)

    ReplyDelete
  6. @kak fieda : syieda niat nak simpan je kak. sebab arwah dah simpan lame. nak tahu tentang tahun dikeluarkan duit ni :(

    ReplyDelete
  7. waa..bez la dye ade duit lame..=)

    ReplyDelete
  8. waa...bagus ni smpan ntk gnrasi akn dtg...=)cik lynn jst ada koleksi no.3 tu...abah cik lynn ada no.2...

    ReplyDelete
  9. waahh. bagus la syieda ! nanti anak2 pulak yg sambung simpan. Hee :DD

    **mak teh Cik Fiza pon mcm syieda gak ! dye suka simpan duet dr negara laen. hee. husband dye yg tlg bwk balik. suka je tgk. kenangan kan. ^___*

    ReplyDelete
  10. al-fatihah...

    semoga roh beliau dicucuri rahmat ..amin.

    simpan banyak2 dik..cucu kamu lak tengok nanti..haha.

    ReplyDelete
  11. al-fatihah utk atuk

    makin dimamah usia , makin bernilai duit ni tau . nilai sentimental dia :)

    ReplyDelete
  12. duit lama... simpan elok2...
    duit melaya tu first time tengok tau... :)

    ReplyDelete
  13. mahal ni kalau jual kat collector.. hehe..

    ReplyDelete
  14. ciktom pun ada koleksi duit syiling lama yang ayah bagi..rs2nya duit yg syida tunjuk ni mahal kl jual..

    ReplyDelete
  15. berharga nih.bkn sng nk dpt dah.tgk pun ssh dah hihi..simpan elok2.

    ReplyDelete
  16. aimi ade 5rngt dgn 1rngt lme je =)

    ReplyDelete
  17. ain geram tengok header akk . chantikkk

    ReplyDelete
  18. teringin nak kumpul mcm nie :)
    tapi x ade..hehe..

    ReplyDelete
  19. sy pun ada simpan sama mcm kt atas ni....selain RM1 pun ada..arwah abah punya koleksi la semua tu..

    ReplyDelete
  20. sronoknya blh tgk duit dlu2 kn:) dila simpan duit jgk...seronok^_^

    ReplyDelete
  21. @Norzatul Nabihah: duit arwah datuk simpan ni syg. :) mak bagi pada syieda alhamdulillah..

    ReplyDelete
  22. @::CIK LYNN::: dulu syieda pernah simpan yang rm5. tapi hilang tah kemana, yg tinggal semua rm1 je. sob2... :(

    ReplyDelete
  23. @CiK FizA: kalau duit dari luar negara lagi best kan? sbb kite nampak mata luar. :)

    ReplyDelete
  24. @kak Arina Shamsul: amin...

    insyaAllah kak, syieda akan cuba simpan :)

    ReplyDelete
  25. @kak fizafantagirO: amin...

    serius kak?? tapi macam nak simpan pulak. sebab duit pic no2 ade banyak.. :) syg lak nak jual

    ReplyDelete
  26. @Masz Sidek: baik.. :)

    same la masz, masa mak bagi tu, syieda pelik ade duit sen dalam kertas. bile belek2 upenye Malaya. lamenye...

    ReplyDelete
  27. @kak Rai: syg lak nak jual. hehehe sebab arwah datuk yang simpan :(

    ReplyDelete
  28. @CIK TOM: wahhhh cik tom lagi la hebat. banyak simpanan.. :)

    nak jual syg la cik tom.. :) nti duit tu dah xda dah nak jmpe.. hukhuk

    ReplyDelete
  29. @zOeY zAu YaH: baik syg :) dah koyak-koyak dah, syg lak nak jual :)

    ReplyDelete
  30. @aimi: rm5 dah hilang la aimi. tinggal semua rm1. sob2.. :(

    ReplyDelete
  31. @ain vanilla: trimas ain. :) nak tempah la header dekat myravea. :)

    ReplyDelete
  32. @mawarhijau: pic ke3 tu pasti kak akan jumpa nanti. sebab xlama sangat duit ni tukar kan? :)

    ReplyDelete
  33. @shahrazali: al-fatihah..

    bile orang dulu-dulu suke simpan duit. kite yang zaman skrg ni mesti pelik tengok duit dulu2.. :) especially syieda :p

    ReplyDelete
  34. @kak dila: seronok kan kak? tapi kak lagi best. sebab dapat simpan duit luar negara.. :)

    ReplyDelete
  35. Wah!! boleh jual ni..ehhehehe
    mesti mahal lagi 10 tahun..hehe

    ReplyDelete
  36. @Hanif Idrus: haha.. kalau 10 tahun lagi syieda dah krepot dah. :) bg pada anak-anak la..

    ReplyDelete
  37. wah duit lama..kena jaga elok2 ni..

    ReplyDelete
  38. nanti kena bayar . huhuhu .
    ain tak mampu .

    ReplyDelete
  39. @Eera Shera: baik dear, trimas tuk peringat tu :) syieda akan jaga baik2 :)

    ReplyDelete
  40. @ain vanilla: hihihi :) rm5 or rm10 kalau xsilap syieda. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…