Skip to main content

khamis balik kampung!

Assalamualaikum

entri sengkuang calit postpone :p heeee.. 

tinggal kurang dari seminggu lagi kita nak merayakan Hari Raya Aidilfitri. meraikan setelah sebulan berpuasa. sapa yang tak puasa penuh tak boleh raya ok? ada juga blogger yang menganjurkan GA, Contest di blog masing-masing sempena hari raya ni. alhamdulillah.. niat dalam hati memang nak joint, namun masa yang ada amatlah terhad :(

tinggal lagi 2 hari syieda di KL. Khamis petang akan terus balik ke kampung. ohohoho balik kampung. tetiba lagu Allahyarham Sudirman berkumandang. :) yeay..!! seronoknya yang tidak terhingga. bagai nak melompat-lompat. dalam dua hari ni, en.muncit en.tunang merangka satu kerja cadangan kepada syieda dan mak nya. kahkah. ayat tak hengat!

dalam kertas yang tak berapa nak jadi kertas tu. cadangan beliau. hari ini, nak keluar makan dengan syieda bersama kawan-kawan nya. mak nya pula berbuka dirumah makngahnya di Gombak. disamping menghantar kuih raya :( then esoknya pula. kami bertiga akan pergi ke kedai mamak tempoh hari lagi. tapi kali ni bertiga. hepp hepp horray!! sebenarnya suke makan nasi briyani tu :p

diharapkan kertas cedangan itu sekali tuannya tak lupa la..... :( srottt srottt


bab-bab makan ni susah nak tolak. jadi dengan senang hati setuju saja. :) 

even makan nasi putih + telur goreng kicap pun sodapp! makan bukan main selera lagi. badan dah naik. baju raya dah beli. raya tak muat habislah dahku...!! 

bolehkan? kalau syieda bercerita terlambat sehari. hukhuk.. sadis betul. masa yang ada tidak cukup. tambah-tambah di akhir berpuasa ni. itu nak buat, ini nak buat. ok selamat berpuasa semua ;)





yang benar

Comments

  1. tak sabar jugak nak balik beraya kat kampung...

    ReplyDelete
  2. wahwah... g mkn dgn bakal mak mertua pula ye =)

    ReplyDelete
  3. balik kampung!!seronok3..
    fasha kampung kat klang....aik,kampung ke??

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya maaf zahir batin & hati2 diperjalanan yek

    ReplyDelete
  5. @aimi hahaha.. :p aimi malu aih... hihihi

    ReplyDelete
  6. @fasha amira yeay!! balik kampung!! hehehe.. kampung kelang. hihihi (sesuka hati saja letak nama) hehehe

    ReplyDelete
  7. @Kesuma Angsana Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kak.. :) akak pun hati2 drve nanti

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…