Skip to main content

Pak Usu dan Darwisyah

Assalamualaikum

kejadian ini sudah lepas, iaitu selepas syieda baik dari demam panas. :) kebanyakkan gambar baru di upload disebabkan kesihatan yang tidak mengizinkan. hari ini tidur lambat lagi. esok sudah kerja. aduhhh.. mungkin syieda tidak akan bangun sahur kot. :p

semasa di rumah en. muncit, setiap hujung minggu, mereka sekeluarga akan berkumpul makan bersama. kebetulan hari tu, syieda menyemak.  haha.. duduk di penjuru alam. disebabkan badan yang masih lemah. tidak larat nak bergurau dengan anak buah muncit yang sorang tu. hihihi

hari tu, muncit yang melayan kerenah anak buahnya sendiri. hahaha dah macam mak-mak pulak muncit hari tu. dukung ke sana sini, main-main dengan anak buah dia. selalu syieda yang melayan kerenah anak buah dia yang sorang tu. hihi si abang dah besar, asik main Tab maknye saja. 

Darwisyah dengan pak usu dia (en.muncit) bersimpuh bukan main lagi. haha  tengah berbincang hal negara nampak. si kecil tu fokus je tengok pak usu die bercakap. pakai pampes je. hehe

dah tahu orang nak amik gambar dia, dia buat rambut sendiri sampai gitu jadinya.. banyak akal dia sorang. hihihi


seronok ada Darwisyah ni, diam-diam dia, ada projek yang dikerjakan. masa syieda nak balik, kotak di belakang dia tu, dijadikan kereta jual sayur. nyanyi gamat 1 rumah. chayor..!! chayor..!! (pelat) hehe ada anak macam ni, sorang pun dah tak sunyi rumah. :) aik.. lambat lagi syieda...! :)


lagi entri sengkuang calit akan datang...




yang benar

Comments

  1. ahahahahah.... xsbr nmpk :)

    ReplyDelete
  2. hehe..bes ade anak buah nih.walaupun letih melayan kerenah dorang.tapi kepuasan bersama dorg tuh terhingga. :D
    syukur alhamdulillah ade penyeri dlm keluarga. :D

    ReplyDelete
  3. darwisyah darwisyahh..kim salam kat dia <3

    ReplyDelete
  4. @Cik Asma BLuppy sangat seronok. tapi kalau diorang tengah bad mood, habis :) hehehe

    ReplyDelete
  5. @aimi hihihi lambat lagi aimi :p hehehe aimi dulu la

    ReplyDelete
  6. @ajos safian alhamdulillah.. syieda xda anak buah lagi. anak sepupu ade la. :) xpe, xda rezeki lagi :)

    ReplyDelete
  7. Budak2 sekarang hyper dia orang memang tinggi..kena sabar

    ReplyDelete
  8. @Hanif Idrus kena banyak sabar ngan diorg ni, kalau tak terpaksa larikan diri 100km/j la

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…