Skip to main content

sengkuang calit!!

Assalamualaikum

selamat malam, dan selamat beristirehat buat yang berkeluarga. syieda baru sampai rumah dari berbuka bersama en.tunang dan kawan-kawan dia. hrmmm hari ni senior ramai pula. yang dah berkawin, dah bertunang. 30-an, 20-an pun ada. hari tu sama baya. :)

seperti yang dijanjikan, syieda nak cerita tentang sengkuang calit. :) yeay!!

sengkuang calit ni dijual di Downtown Mines. orang ke'el pasti mesti semestinya tahu lokasinya kan? :p ini semua gara-gara en.tunang la. ishhh tak sedap la panggil en.tunang. :( dia tertarik dengan kaset nyanyi budak kecil tu. "mai singgah..! mai singgah..! sengkuang calit sengkuang calit..!" 

terus muncit beli dua keping sengkuang yang dicalit dan dipotong. calit ape? calit sos nye. sedap. di bawah ni gambar sengkuang calit. beberapa hari lepas syieda pergi Downtown Mines lagi. saja pergi hanya untuk makan sengkuang calit ni. ini kerja muncit!!


dah makan tinggal separuh baru teringat nak snap pic. kekeke.. kualiti gambar kurang memuaskan. harap maaf. :)

syieda suka topping nya. rangup sangat. terdapat dua perisa. original ataupun spicy. hrmmm disebabkan syieda ni banyak pantang sikit. muncit belikan original sahaja. haha :)

esok malam nak ajak muncit pergi lagi sekali la sebelum berangkat balik kampung Khamis nanti. :) jom berjalan ke Downtown Mines untuk merasai keenakan sengkuang calit ni!!



*   kenapa akhir-akhir ni entri berkisar tentang makanan saja. jalan-jalan cari makan ke syieda? :p
**  ohh tidak!! belum packing apa-apa barang lagi!!


yang benar

Comments

  1. sedap nye... nk nk try je.. tp dh xd sape nk bawak g mines =(

    ReplyDelete
  2. sengkuang feveret nih..dulu time skola,asal balik skolah je mesti singgah beli sengkuang..nyum2

    ReplyDelete
  3. @aimi adilah nak g amik aimi pun syieda naik moto. kekeke.. :) kalau x, leh jejalan..

    ReplyDelete
  4. @Mrs Velentine yummy2!! sedap kak.. :) datang la cube :) best

    ReplyDelete
  5. @fasha amira sedap kan dear? orang cakap sengkuang baik untuk kesihatan juga. :) sedap2.. nyum2.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…