sengkuang calit!!

Assalamualaikum

selamat malam, dan selamat beristirehat buat yang berkeluarga. syieda baru sampai rumah dari berbuka bersama en.tunang dan kawan-kawan dia. hrmmm hari ni senior ramai pula. yang dah berkawin, dah bertunang. 30-an, 20-an pun ada. hari tu sama baya. :)

seperti yang dijanjikan, syieda nak cerita tentang sengkuang calit. :) yeay!!

sengkuang calit ni dijual di Downtown Mines. orang ke'el pasti mesti semestinya tahu lokasinya kan? :p ini semua gara-gara en.tunang la. ishhh tak sedap la panggil en.tunang. :( dia tertarik dengan kaset nyanyi budak kecil tu. "mai singgah..! mai singgah..! sengkuang calit sengkuang calit..!" 

terus muncit beli dua keping sengkuang yang dicalit dan dipotong. calit ape? calit sos nye. sedap. di bawah ni gambar sengkuang calit. beberapa hari lepas syieda pergi Downtown Mines lagi. saja pergi hanya untuk makan sengkuang calit ni. ini kerja muncit!!


dah makan tinggal separuh baru teringat nak snap pic. kekeke.. kualiti gambar kurang memuaskan. harap maaf. :)

syieda suka topping nya. rangup sangat. terdapat dua perisa. original ataupun spicy. hrmmm disebabkan syieda ni banyak pantang sikit. muncit belikan original sahaja. haha :)

esok malam nak ajak muncit pergi lagi sekali la sebelum berangkat balik kampung Khamis nanti. :) jom berjalan ke Downtown Mines untuk merasai keenakan sengkuang calit ni!!



*   kenapa akhir-akhir ni entri berkisar tentang makanan saja. jalan-jalan cari makan ke syieda? :p
**  ohh tidak!! belum packing apa-apa barang lagi!!


yang benar

6 comments:

  1. sedap nye... nk nk try je.. tp dh xd sape nk bawak g mines =(

    ReplyDelete
  2. sengkuang feveret nih..dulu time skola,asal balik skolah je mesti singgah beli sengkuang..nyum2

    ReplyDelete
  3. @aimi adilah nak g amik aimi pun syieda naik moto. kekeke.. :) kalau x, leh jejalan..

    ReplyDelete
  4. @Mrs Velentine yummy2!! sedap kak.. :) datang la cube :) best

    ReplyDelete
  5. @fasha amira sedap kan dear? orang cakap sengkuang baik untuk kesihatan juga. :) sedap2.. nyum2.. :)

    ReplyDelete

You can say anything but please don't hurt me. Thank you