Skip to main content

hampir-hampir terlibat dalam kemalangan

Assalamualaikum

dalam perjalanan ke tempat kerja syieda hampir-hampir terlibat dalam kemalangan. emmm hampir-hampir atau sudah terlibat ya? terfikir sejenak.. 

ini semua gara-gara kejar masa + potong barisan. pakcik dihadapan bawa slow. memang terus sondol belakang moto pakcik tu. alhamdulillah semuanya selamat. 

moto syieda bercalar depan. moto pakcik tu bercalar juga rasanya. sebab dia taknak berhenti marah syieda pun. :( hrmmm.. kalau patah apa-apa terpaksa la bayar. ambo yang bersalah. 

sampai opis terus belek moto. termenung atas moto sekejap. haigoo..

Ya Allah..bersyukur masih diberi peluang untuk lebih berhati-hati lepas ni. biarlah lambat. asalkan selamat. 

**kepada yang menunggang moto pergi dan balik kerja. bawa moto dengan berhati-hati ya? jangan terlalu perlahan, jangan terlalu laju macam saya. sroottt2...



yang benar

Comments

  1. lain kali hati2 yer,,saya pun selalu g bawa laju gak bila dah lmbt g opis hehehe

    ReplyDelete
  2. hati-hati la syieda..nasib selamat.:)

    ReplyDelete
  3. yess..kene slalu berhati.alhmdulilah xdr pape kn

    ReplyDelete
  4. alhmdulillah takde pape shida..hati2 k..akk pon risau nek moto tp dah biasa..

    ReplyDelete
  5. farisha pun naik moto jugak..mmg risau kalau ape2 jadi..nasib baik awk xde ape2..take care ye :)

    ReplyDelete
  6. @cikeyrah insyaAllah, syieda akn lebih berhati-hati..:) terima kasih

    betul tu. dah lambat bawak lelaju. mentang2 skuter, puulllasssss je minyak..haha..

    ReplyDelete
  7. @CikNana syukur sangat selamat semuanya. kene hati2 lepas ni.. :( takut...

    ReplyDelete
  8. @diba alhamdulillah.. selamat dua-dua orang..

    syieda kene lebih berhati2 dah lepas ni. hukhuk

    ReplyDelete
  9. @nuyui a.k.a miss YUI alhamdulillah kak..

    xsangka pakcik muka tulus dekat depan tu tetiba break. memang terus sondol die. hukhuk.. dua2 selamat. xda yang terbalik ape.

    ReplyDelete
  10. @DAIRI FARISHA alhamdulillah semua nya selamat.

    farisha pun kene hati2 tau? :)

    ReplyDelete
  11. @:: Mrs.Eady :: alhamdulillah xda ape2 kak. sume takut je.. hukhuk.. :((

    macam mimpi ngeri. dalam hati berdoa, jangan la jatuh, takut nak kene jarum.. :(

    ReplyDelete
  12. Assalam, Alhamdulillah semat juga... lain kali kena hati-hati... biar lambat asal selamat, walaupun ianya macam dah basi tapi kata2 itu sangatlah berguna... (^_^)

    ReplyDelete
  13. @Ikmal alhamdulillah, semuanya selamat. =)

    betul tu, biar lambat asalkan selamat. hihi

    ReplyDelete
  14. Bahayanya bawak moto. Hati-hatinye kak lepas ni :)

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…