Skip to main content

kutub ais makin menebal

Assalamualaikum

disebabkan esok cuti. malam ni syieda akan memulakan aktiviti membaca novel sehingga habis. hihihi sebuah novel saja. teringin sangat nak membaca novel. kalau buku sejarah, surrender! :( dalam bermalas-malasan mengupdate blog. 

tajuk entri tiada kene mengena dengan kutub utara, mahupun kutub selatan. :)

esok pagi mau cuci itu peti ais kasi buang itu ais di kutub yang makin hari makin menebal. pengguna ramai, pencuci sorang. haha.. tak kesah pun, janji jangan jual peti ais ambo sudah la. meraung syieda depan en.muncit nanti. :p ngade! 



dan.. haruslah letak gambar (bukan gambar sebenar) untuk membuatkan impak lebih lagi. padahal peti ais sebenar pintu 1 je. hahaha.. 


alhamdulillah, tadi pergi menziarah arwah abah en.muncit dipusara. entri berkenaan : arwah telah selamat dikebumikan pada keesokkan harinya. kerana serangan jantung. tetiba rindu usikan arwah kepada en.muncit. en.muncit pasti lagi terasa. Al-Fatihah..



yang benar

Comments

  1. cetttt.. terkena den.. haiyaa.. lu banyak langsi la.. dush2!

    ReplyDelete
  2. alfatihah utk arwah En muncit......amin

    selamat mencuci peti ais....

    ReplyDelete
  3. erkk..sama la.bahagian atas tu ais dah tebal..5 minit je letak air dah sejuk..alasan tak cuci sebab sibuk..huhu

    ReplyDelete
  4. @Remy hazza pembetulan : arwah abah en.Muncit abg Remy

    ReplyDelete
  5. @Nick Nashram tu la, nak letak barang banyak tak muat sebab tebal dengan ais. 3jam juga nak cairkan ais ni. :((

    ReplyDelete
  6. itu la yg cerewetnya peti ais 1 pintu ni kan.

    ReplyDelete
  7. @vidalsisah hehehe.. kalau 2 pintu, lagi dasyat la agaknya.. :)

    ReplyDelete
  8. kutub ais dalam peti ais semakin menebal, ais di kutub semakin cair...

    ReplyDelete
  9. selamat mencuci peti ais sis=)

    Semoga rohnya sentiasa berada dikalangan orang2 yg beriman.

    ReplyDelete
  10. dah lama x cuci refri...malas btol..hehehe

    salam kenal...dari segmen hanif idrus =)

    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/09/hanif-idrus-segmen-menerjah.html

    ReplyDelete
  11. al-fatihah untuk abah en.muncit


    rajin dia.. untung en.muncit =)

    ReplyDelete
  12. @Cikgu Ma salam kenalan.. :)

    syieda pun malas nak cuci. tapi dah xmuat nak ltak brg lain. terpaksa la kak.. kekeke :p

    ReplyDelete
  13. @Hanif Idrus hahaha.. :p kutub dunia je makin cair. kutub peti ais mkin menebal abg hanif :)

    ReplyDelete
  14. @aimi adilah al-Fatihah..

    muncit tu, busy manjang. geram je.. :/

    ReplyDelete
  15. @pha is dalam peti ais sejuk, luar peti ais makin panas.. daratan makin mengecil.. :((

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…