Skip to main content

open house Neeya

(draf yang dah berkarat, baru upload pic)

Assalamualaikum

tinggal berapa hari saja lagi untuk meninggalkan bulan Syawal ni. banyak jemputan rumah terbuka. terutama pada hari minggu, Sabtu dan Ahad. minggu lepas syieda pun menerima jemputan rumah terbuka Neeya. Neeya ni kawan baik semasa di UiTM, sampai sekarang. BFF la! :)

majlisnya bermula 12 tengah hari sabtu yang lepas. namun disebabkan kesibukan en.tunang bekerja. terpaksa syieda pergi pada sebelah malamnya. janji Melayu, lepas maghrib. tapi datang jemput lepas isya'. terima kasih sebab datang jemput juga. :p

di bawah adalah gambar-gambar semasa di rumah Neeya, ok bye! :)

arnab Neeya, diberi nama chelly. datang dari Segamat ni.

macam tau-tau saja orang amik gambar dia. siap baring gitu. hihi

inilah hasil kerja kakcik Neeya ni. jadi photographer die masa kitorang tengah makan. :) terima kasih Neeya

tengah gelak-gelak pun Neeya amik. layan je.. hehehe

peace!

en.tunang tu makan lontong + nudget + cili 3 sudu = air syieda pun dia habiskan :( Neeya cakap, cili buatan maknya memang menyengat 

tambah dua kali. sebab sedap! haha

tu air ambo! en.tunang senyum pedas, syieda senyum pasrah air kene kebas.. kekeke

ok. rasanya pic yang sama, cuma posisi saja berubah sikit. hahaha. terima kasih Neeya, kalau harap kami berdua. memang takda semua gambar ni. :)

lepas makan, kami amik angin diluar rumah. sementara memberi laluan kepada kawan-kawan akak Neeya pula menjamah hidangan. :) terima kasih Neeya.


yang benar

Comments

  1. Sedapnya makan.. Lapo plak tengok makanan banyak2 nih.. Glupp!

    ReplyDelete
  2. @Misz Mieza syieda pun tambah dua kali malam tu. siap tapau gula2 dalam handbag.hahaha

    ReplyDelete
  3. sedap mknn,...lapar ni..click nuffnang kat cni

    ReplyDelete
  4. Wah, raya nak dekat habis. tapau lah banyak2 kan. hihi

    ReplyDelete
  5. comel je senyum2 bagi peace hehe~~

    tapau la sekali ngan kita :P

    ReplyDelete
  6. @Mrs Velentine mak Neeya masak banyak hari tu. sedap2 pula tu. hehehe :)

    ReplyDelete
  7. @Mieya Atiera macam nak tapau mihun sup tu kak. hhehe.. sedap sangat :)

    ReplyDelete
  8. @Batu Adventure kann? sempat baring gitu. hihi comel saja.. :)

    ReplyDelete
  9. @Michelle Hopell haha.. dah hbis dah kak, klaau tak, syieda tapau ni :p hihi

    ReplyDelete
  10. hehehehe...seakan uols mkn ek. telan lior plak zie tgk. hahaha :D

    ReplyDelete
  11. @Zie Madini hehehe.. jempot makan kak zie.. hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…