aktiviti di kampung

Assalamualaikum

entri ini sambungan dari entri di kampung. seronok walaupun syieda sempat tido di rumah hanya 1 malam. sedih tu memang sedih. tapi. banyak aktiviti yang sempat syieda buat. :) 

antaranya adalah :
1. melawat nenek, sedara-mara. raya tahun ini walaupun duduk di kampung 2hari sahaja. tapi habis semua rumah sedara-mara syieda pergi. sebelum ni cuti panjang, banyak kerja nak diselesaikan. separuh saja sedara-mara yang sempat di lawati. :) hikmah cuti pendek! 

2. menyicah. kebetulan pokok mangga di belakang rumah ada berbuah. terus petik dan menyicah. sedap sangat makan dengan garam sahaja. kurang sedap makan dengan garam belacan pemalas ni. haha. pedas giler. mana tidaknya. cili syieda tenyeh sampai 6biji. sakit perut. lagipun mangga ni tak masam sangat. :p



3. berebut sudip. bila dua beradik masuk dapur. hal ini pasti terjadi. tapi sudah terbiasa dengan keadaan ini. mak biarkan saja anak teruna dan anak dara dia. haha :) ni gara-gara ikan di bawah ni la. salahkan ikan ni! berebut nak masak. adoii.. akhirnya abang syieda menang. dia buat goreng rempah. boleh tahan juga. :p 


haaa..hamek kaw..yang garing + hangit tu, hasil kerja syieda. kunon nak rangup. haha


bila balik di sini, kl. teringat suasana di kampung. udara ringan saja. hurmm bila dapat balik kampung lagi ye? :) 



yang benar

29 comments:

  1. Kecur air liur tengok sambal belacan dengan pelam tue . auwmmmm !
    nak jugak ikan bakarr tue . naknak semua :P

    ReplyDelete
  2. part makan mangga tu best.teringinnyaaaa.dah lama tak makan mangga masam masam. bestnya!:)

    ReplyDelete
  3. menyicah mangga tu yg best. errmm :)

    ReplyDelete
  4. Seronok yek awak di kampung...mkn mcm-mcm....kikii

    ReplyDelete
  5. cicah2 ni la bab yg best sngt kat kpg (: . bole bawa sedara mara lgi tu.

    ReplyDelete
  6. Assalam, nampak sedap ikan goreng masakan abg tu erk... hahhaha...

    tak suka sangat mangga sebab masam... tapi kalau adik pompuan aku memang dia lantak semua tu...

    ReplyDelete
  7. aaaaaaaaaaaaaaa.. mangga tu nak sikit boleh tak? haha

    saya da buat GA. kalau sudi meh la join :)

    ReplyDelete
  8. kecur air liuh tengok mangga tue . .

    ReplyDelete
  9. dah terasa mangga dah kat mulut nih..

    ReplyDelete
  10. paling x tahan bab menyicah tu...smpi org sni pun tertelan air liur....
    blik kg kt kg yg masih kekampungan mmg best kan??????

    ReplyDelete
  11. terliur tengok buah manggaaaa!=)

    ReplyDelete
  12. telan air liur tgk mangga tuuuu hehe

    ReplyDelete
  13. aku kan makan mangga bah..tapi habis dah mangga kami.huhu..tpksa la membelinyaaaa

    ReplyDelete
  14. suke nye ikan 2..... rindu kg arwah pula =(

    ReplyDelete
  15. Wow! Nice blog here! Jom view saya juga!=) http://www.aimisyahirah.com/2012/11/urban-street-winter-photoshooting.html

    ReplyDelete
  16. Hah ,, gambar last tuu lawak . hahahaha . Kerangupan terserlahh laaa katakan , hahaha!

    ReplyDelete
  17. alamak nampak sedap lah pulak ikan tu...huhu naz pun sama, paling suka makan ikan yg garing=garing skit mesti ummphhh habis lah ^_^

    ReplyDelete
  18. rindunya dengan kampung.. uwaaaa

    ReplyDelete
  19. ader mangga mudah..terliur tgk...kg mmg best kan..:)
    singgah follow awak..*_^

    ReplyDelete
  20. assalammualaikum, is datang melawat, mana shoutbox is tak nampak pun???

    ReplyDelete
  21. seronok dok kampung...nyaman dan menyegarkan..

    ReplyDelete
  22. perghh! memang mengoda air liur untuk meleleh..:p sedapnyee...

    ReplyDelete
  23. terliur tengok mangga tu @_@ *drooling*

    ReplyDelete
  24. Warghhhh! Kampungggg!! Err sedapnya ikan goreng tuu. Gulp gulp! Heheh :D

    ReplyDelete
  25. aktiviti cicah mencicah tu paling nikmat. haha :D

    ReplyDelete

You can say anything but please don't hurt me. Thank you