tips : kilatkan barang kemas

Assalamualaikum

hari ini syieda ingin berkongsi sedikit tips untuk mencuci barang kemas kita agar nampak lebih berkilat dan berseri. macam tuannya. tips ini boleh di aplikasikan dimana-mana ruangan bilik mandi di rumah kalian.

kalau rajin, kumpulkan kesemua barang kemas mak, nenek adik dan kakak. buat sekali harung. cepat. 5minit pun dah siap! :) tak caya? meh nak tunjuk...

cara-cara :
  1. tanggalkan kesemua barang kemas kalian. masukkan ke dalam satu bekas.
  2. guna Colgate (pelbagai brand), sapukan pada berus gigi yang tidak di gunakan. Awas! jangan guna pada berus gigi harian. bahaya! hahaha
  3. berus barang kemas satu persatu dengan satu arah. jangan terlalu kuat, jangan terlalu perlahan. 
  4. bilas dengan air suam, air masak.
  5. ting! lihatlah hasilnya! :p 

kamera cap ayam.. :(


tips dari mak syieda. Selamat Mencuba!



yang benar

6 comments:

  1. Assalam, guna ubat gigi jer... memang mudah...

    ReplyDelete
  2. Yup, tips drpd mak n abah Mieya jugak :)

    ReplyDelete
  3. wah . berkesan ? akan cuba :>

    ReplyDelete
  4. pena nmpak mak buatkan cincin saya. mmg berkilat. guna ubat gigi jaa :)

    ReplyDelete
  5. saya pena nampak mak buat kan cincin saya guna ubat gigi. mmg berkesan :)

    ReplyDelete

You can say anything but please don't hurt me. Thank you