Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2012

12 Lagu ke Juara Lagu !

Assalamualaikum



sebelum terlambat. syieda nak update berkenaan Separuh Akhir Muzik-Muzik 27. Antara lagu-lagu yang layak ke pentas Juara Lagu adalah :


1. Idola
Artis : Azlan & The Typewriter
Komposer : Audi Mok
Lirik : Azlan


2. Pelangi Senja
Artis : Stacy
Komposer : Taja
Lirik : Tun Teja


3. Anak Kampung
Artis : Jimmy Palikat & One Nation Emcees
Komposer : Jimmy Palikat
Artis :  Jimmy Palikat & One Nation Emcees


4. Terukir di Bintang
Artis : Yuna
Komposer : Yuna
Lirik : Yuna


5. Ombak Rindu
Artis : Hafiz & Adira
Komposer : Zaidi
Lirik : Zaidi


6. Tanpamu
Artis : Amir Jahari
Komposer : Amir Jahari
Lirik : Amir Jahari


7. Lagu
Artis : Bedroom Sentuari
Komposer : Bo Amir Iqram
Lirik : Bo Amir Iqram


8. Teman Pengganti
Artis : Black
Komposer : Malique
Lirik : Malique


9. Ku Akui
Artis : Hafiz
Komposer : Ajai
Lirik : Ajai


10. Simetri
Artis : Hazama & Amy Search
Komposer : Audi Mok
Lirik : Firdaus


11. Andai ku Bercinta Lagi
Artis : Mojo
Komposer : Edry Abdul Halim
Lirik : Edry Abdul Hali…

Jom BW sambil Follow sampai Lebam

Assalamualaikum


disebabkan takde kerja. jom joint! :)  hangpa tak joint, hangpa rugi. :p
dateline : -


yang benar

Hafiz & Dato' Siti - Muara Hati

Assalamualaikum


Lagu : Muara Hati Artis : Hafiz & Dato' Siti
Cinta terpisah ruang waktu Tetap cinta bersatu dalam hatiku Walau raga kita tak mungkin bersama Ku yakini hati dan tetap setia
Ku percaya ke mana pun kau berjalan Suara cinta menuntun mu kepada ku Kerna bila cinta sudah bersenandung Takkan terpisah hati
Demi cinta dalam hatimu Ku yakin engkau untukku Meski jejak pisahkan kita Cinta kan bawa kembali… padamu
Aku ada kerna engkau ada Tercipta hatiku hanyalah untukmu Jalanku berhujung padamu Kemanapun kan pasti kembali o..
Demi cinta dalam hatimu Ku yakin engkau untukku Meski jejak pisahkan kita Cinta kan bawa kembali…
Demi cinta dalam hatimu Biarkan aku merasuk Sesuatu dalam hatimu Hanya dirimu dan aku Demi cinta dalam hatimu… Biarkan aku merasuk dalam hati cinta..
yang benar

Separuh Akhir Muzik Muzik 27 (minggu ke-2)

Assalamualaikum

entri sudah basi. :)


11 buah lagu dipertandingkan ke Peringkat Separuh Akhir ke-2. dan antara 6 lagu yang memperoleh markah tertinggi dan layak ke pusingan seterusnya adalah..
Anak Kampung Artis : One Nation Emcees & Jimmy Palikat Komposer : Jimmy Palikat Penulis Lirik : Jimmy Palikat & One Nation Omcess
Tanpamu Artis : Amir Jahari Komposer : Amir Jahari Penulis Lirik : Amir Jahari
Terukir Di Bintang Artis : Yuna Komposer : Yuna Penulis Lirik : Yuna
Ombak Rindu Artis : Hafiz & Adira Komposer : Zaidi Penulis Lirik : Zaidi
Lagu Artis : Bedroom Sanctuary Komposer : Bo Amir Iqram Penulis Lirik : Bo Amir Iqram

Shahir - Aku Yang Berdosa

Assalamualaikum 

Lagu : Aku Yang Berdosa Artis : Shahir
Sejauh mana Langkah ku di sana Aku melupakan Mu
Seluas mana Kau beri padaku Masih ku angkuh pada-Mu
Segalanya dusta Gelap mengaburi ku
Ya Allah Apa yang bisa Ku tebus kepada-Mu Atas dosaku
Ya Allah Ku hina terasa Biar ku bersujud Untuk ke syurga-Mu
Segalanya dusta Gelap mengaburi ku
Ya Allah Apa yang bisa Ku tebus kepada-Mu Atas dosaku
Ya Allah Ku hina terasa Biar ku bersujud Untuk ke syurga-Mu
**ok done! sila hanyati sampai meleleh air hidung untuk lagu ni.
yang benar

Banana Split di Paparich

Assalamualaikum
layan Paparich dengan en.tunang. gambar sekeping sahaja. masing-masing malu nak bergambar. hahaha :) terpandang Banana Split dalam buku menu. syieda bersuara "eh? ada banana split la!". en.tunang sekali teruja. siap tengok semula dalam buku menu di hadapan dia.

sambil makan, sambil online, sambil borak, sambil isi borang BR1M tu. kekeke.. :p
kawan-kawan yang layak sudah memohon ke? syieda sudah. sebabnya gaji syieda bawah rm2k. :p insyaAllah ada rezeki dapat la sikit.
kalau belum, sila ke laman web rasmi LHDN. seperti gambar di bawah. isi online pun ok. :) dan syieda konfius samada bujang yang ada tanggunggan layak atau tidak. :(




yang benar

Segmen: Jom Tingkatkan Follower Sampai Puas

Assalamualaikum
blogwalking tadi terjumpa segmen ni. jom juin. :)








dan follower terkini saya adalah



dateline
30 November 2012



yang benar

tips : kilatkan barang kemas

Assalamualaikum
hari ini syieda ingin berkongsi sedikit tips untuk mencuci barang kemas kita agar nampak lebih berkilat dan berseri. macam tuannya. tips ini boleh di aplikasikan dimana-mana ruangan bilik mandi di rumah kalian.
kalau rajin, kumpulkan kesemua barang kemas mak, nenek adik dan kakak. buat sekali harung. cepat. 5minit pun dah siap! :) tak caya? meh nak tunjuk...
cara-cara : tanggalkan kesemua barang kemas kalian. masukkan ke dalam satu bekas.guna Colgate (pelbagai brand), sapukan pada berus gigi yang tidak di gunakan. Awas! jangan guna pada berus gigi harian. bahaya! hahahaberus barang kemas satu persatu dengan satu arah. jangan terlalu kuat, jangan terlalu perlahan. bilas dengan air suam, air masak.ting! lihatlah hasilnya! :p 
kamera cap ayam.. :(

tips dari mak syieda. Selamat Mencuba!


yang benar

Separuh Akhir Muzik Muzik 27 (minggu pertama)

Assalamualaikum 

11 lagu berentap pada malam ini bagi menempa nama ke pentas Anugerah Juara Lagu 27 yang bakal berlangsung pada Januari 2013 nanti. 6 lagu layak pada minggu pertama ini adalah :
Idola Artis : Azlan & The Typewriter Komposer : Audit Mok Penulis Lirik : Azlan

pengalaman panjat divider

Assalamualaikum

setelah hampir seminggu bertungkus lumus di pejabat. akhirnya badan ini patut diberikan penghargaan atas kerjasama yang diberikan. alhamdulillah.. jadi syieda memilih port kegemaran syieda iaitu Sup Tulang Mak Jando. ok ini adalah kedai makan. :) jangan salah cakap. 
syieda tidak pergi berseorangan. syieda pergi Mak Jando dengan seorang kenalan. setelah buat report kepada en.tunang. maka, dapatlah menjamu selera dengan hati yang lapang. :)

sup tulang + nasi putih + teh o panas

tengah makan. tetiba beliau ni, dapat call ada kereta rosak di dalam terowong. kesesakan berlaku. dan pada masa yang sama, hujan mulai turun dengan lebat. jadi, inilah pengalaman pertama naik ranjer ITIS, DBKL. miahaha.. 

mendebarkan saat ni, sebabnya, ranjer ni pecut mencelah

di dalam terowong hadapan, kereta rosak



abam polis yang baik hati.

ok cukuplah sudah merasai pengalaman ini sekali seumur hidup. ranjer panjat divider. miahaha. idea gilos.


yang benar

aktiviti di kampung

Assalamualaikum
entri ini sambungan dari entri di kampung. seronok walaupun syieda sempat tido di rumah hanya 1 malam. sedih tu memang sedih. tapi. banyak aktiviti yang sempat syieda buat. :) 
antaranya adalah : 1. melawat nenek, sedara-mara. raya tahun ini walaupun duduk di kampung 2hari sahaja. tapi habis semua rumah sedara-mara syieda pergi. sebelum ni cuti panjang, banyak kerja nak diselesaikan. separuh saja sedara-mara yang sempat di lawati. :) hikmah cuti pendek! 
2. menyicah. kebetulan pokok mangga di belakang rumah ada berbuah. terus petik dan menyicah. sedap sangat makan dengan garam sahaja. kurang sedap makan dengan garam belacan pemalas ni. haha. pedas giler. mana tidaknya. cili syieda tenyeh sampai 6biji. sakit perut. lagipun mangga ni tak masam sangat. :p


3. berebut sudip. bila dua beradik masuk dapur. hal ini pasti terjadi. tapi sudah terbiasa dengan keadaan ini. mak biarkan saja anak teruna dan anak dara dia. haha :) ni gara-gara ikan di bawah ni la. salahkan ikan ni! bere…