cinta laman sosial




ramai antara kita yang bertemu kasih di laman sosial. antaranya MySpace, Facebook, Tagged, Twitter dan banyak lagi. ada yang sudah berkawin dan berbahagia. ada juga yang baru bertunang, dan mungkin ada yang baru sehari dua mengenali pasangan tu sendiri.

jadi, sebagai langkah keselamatan. haruslah. jangan mempercayai 100% orang tersebut. kelak merana di kemudian hari. sudah banyak kes ss dengar berpunca dari laman sosial ni. menjual tubuh. dadah. lari dari rumah dan banyak lagi

di sini ss nak kongsikan sedikit tips untuk mengelak dari ditipu di laman sosial ni.
  1. jangan percaya dengan profile yang misteri
  2. lihat siapa rakan-rakannya
  3. jumpa di luar
  4. terima hakikat laman sosial tidak sama dengan realiti
  5. berkenalan dalam tempoh yang lama

#KB

33 comments:

  1. Tak berani nak kenal dengan orang yang tak kenal dekat laman sosial

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sis. sekadar borak kosong berani la. kalau dia dah mula tnya hal peribadi. terus remove. hehe

      Delete
  2. takut jugak...tp alhamdulillah, dah kawen pun.
    hahaha...
    btw, bonda tag kamu.

    http://bondaqalish.blogspot.com/2013/03/2nd-ina-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..
      terima kasih bonda. :)

      Delete
  3. ada yang bahagia hingga ke jenjang pelamin...tapi kena hati2..akak dulu bukan zaman fb dan myspace.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah..ada yang bahagia.. sekarang lagi banyak hal berlaku. huu

      Delete
  4. berkawn saje is okey .. jgn sampai ke tahap soal hati dan perasaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya. sekarang banyak yang main hati dan perasaan. pastu terjebak dalam kes berat. itu sangat kesihan. :(

      Delete
  5. Replies
    1. kalau jumpa yang baik, alhamdulillah.. :)

      Delete
  6. betol tu shu...kadang2 ade negro menyamar letak gmbr laki hensem...pastu tipu duit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. yang tu paling takut. kita jadi mangsa nti :(

      Delete
  7. hahaa. lansung tak ley percaya sis ;) btol. ntah2 dh jdi laki orang pstu buat2 sweet, ckp single sgala ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tu lagi bahaya. haha xpsai2 wife dia datang bawak sabut kelapa.kekek

      Delete
  8. hmm..betul tu..kalau yang tak pandai tu, kena ayat sikit dah cair..mintak jauh semua ni kan..

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. sediakan payung sebelum hujan :) haha

      Delete
  10. kalo saya, fb utk kwn2 lama dan bloggers je.
    kalo yg x kenal tak approve..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ss pun. dulu pernah terjadi. terus bt akaun baru. approve kawan yang kenal saja. hihi

      Delete
  11. Ya betul tu, jangan mudah percaya dengan orang. Kadang-kadang orang yang dah lama kenal pun susah nak bagi kepercayaan 100% kerana manusia senang berubah. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. ss setuju! orang yang rapat dengan kita pun boleh kianati kita. inikan yang belum kenali sepenuhnya.

      Delete
  12. thank you sis shuhaida follow blog saya :)

    ReplyDelete
  13. betul juga. perempuan selalu jadi mangsa penipuan di laman sosial :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sis. kekadang dalam beringat..kita teralpa. :(

      Delete
  14. xpercaya lelangsung.
    mcm2 bnda da jadi daa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? banyak blaku hal gini skarang ni

      Delete
  15. gambar pfofil lain, jumpa lain plak.. ishh.. ishh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.itu yang paling bahaya. sekali negro. aiyooo..

      Delete
  16. assalamualaikum ... saya mmg ada kenal beberapa org dr laman sosial ... mmg betul kita kenal lama n kenal kawan2 n ahli keluarganya via fb klu x nak kena tipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam..
      betul sis. ada yang tergamak menipu tu yang sedih tu.

      Delete
  17. jangan mudah percaya dengan seseorang y kita kenal di alam maya.. do background check...
    Do visit my blog http://suppliment2you.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete

You can say anything but please don't hurt me. Thank you