Skip to main content

cinta laman sosial




ramai antara kita yang bertemu kasih di laman sosial. antaranya MySpace, Facebook, Tagged, Twitter dan banyak lagi. ada yang sudah berkawin dan berbahagia. ada juga yang baru bertunang, dan mungkin ada yang baru sehari dua mengenali pasangan tu sendiri.

jadi, sebagai langkah keselamatan. haruslah. jangan mempercayai 100% orang tersebut. kelak merana di kemudian hari. sudah banyak kes ss dengar berpunca dari laman sosial ni. menjual tubuh. dadah. lari dari rumah dan banyak lagi

di sini ss nak kongsikan sedikit tips untuk mengelak dari ditipu di laman sosial ni.
  1. jangan percaya dengan profile yang misteri
  2. lihat siapa rakan-rakannya
  3. jumpa di luar
  4. terima hakikat laman sosial tidak sama dengan realiti
  5. berkenalan dalam tempoh yang lama

#KB

Comments

  1. Tak berani nak kenal dengan orang yang tak kenal dekat laman sosial

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sis. sekadar borak kosong berani la. kalau dia dah mula tnya hal peribadi. terus remove. hehe

      Delete
  2. takut jugak...tp alhamdulillah, dah kawen pun.
    hahaha...
    btw, bonda tag kamu.

    http://bondaqalish.blogspot.com/2013/03/2nd-ina-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..
      terima kasih bonda. :)

      Delete
  3. ada yang bahagia hingga ke jenjang pelamin...tapi kena hati2..akak dulu bukan zaman fb dan myspace.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah..ada yang bahagia.. sekarang lagi banyak hal berlaku. huu

      Delete
  4. berkawn saje is okey .. jgn sampai ke tahap soal hati dan perasaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya. sekarang banyak yang main hati dan perasaan. pastu terjebak dalam kes berat. itu sangat kesihan. :(

      Delete
  5. Replies
    1. kalau jumpa yang baik, alhamdulillah.. :)

      Delete
  6. betol tu shu...kadang2 ade negro menyamar letak gmbr laki hensem...pastu tipu duit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. yang tu paling takut. kita jadi mangsa nti :(

      Delete
  7. hahaa. lansung tak ley percaya sis ;) btol. ntah2 dh jdi laki orang pstu buat2 sweet, ckp single sgala ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tu lagi bahaya. haha xpsai2 wife dia datang bawak sabut kelapa.kekek

      Delete
  8. hmm..betul tu..kalau yang tak pandai tu, kena ayat sikit dah cair..mintak jauh semua ni kan..

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. sediakan payung sebelum hujan :) haha

      Delete
  10. kalo saya, fb utk kwn2 lama dan bloggers je.
    kalo yg x kenal tak approve..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ss pun. dulu pernah terjadi. terus bt akaun baru. approve kawan yang kenal saja. hihi

      Delete
  11. Ya betul tu, jangan mudah percaya dengan orang. Kadang-kadang orang yang dah lama kenal pun susah nak bagi kepercayaan 100% kerana manusia senang berubah. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. ss setuju! orang yang rapat dengan kita pun boleh kianati kita. inikan yang belum kenali sepenuhnya.

      Delete
  12. thank you sis shuhaida follow blog saya :)

    ReplyDelete
  13. betul juga. perempuan selalu jadi mangsa penipuan di laman sosial :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sis. kekadang dalam beringat..kita teralpa. :(

      Delete
  14. xpercaya lelangsung.
    mcm2 bnda da jadi daa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? banyak blaku hal gini skarang ni

      Delete
  15. gambar pfofil lain, jumpa lain plak.. ishh.. ishh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.itu yang paling bahaya. sekali negro. aiyooo..

      Delete
  16. assalamualaikum ... saya mmg ada kenal beberapa org dr laman sosial ... mmg betul kita kenal lama n kenal kawan2 n ahli keluarganya via fb klu x nak kena tipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam..
      betul sis. ada yang tergamak menipu tu yang sedih tu.

      Delete
  17. jangan mudah percaya dengan seseorang y kita kenal di alam maya.. do background check...
    Do visit my blog http://suppliment2you.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…