Skip to main content

origami dari ss


niat murni untuk blogwalking terpaksa di batalkan atas sebab kesulitan yang tidak dapat di elak. hehe dari jam 9 malam ss sudah duduk dihadapan laptop untuk memulakan aktiviti blogwalking

tiba-tiba ss terbuka page origami. tengok punya tengok, akhirnya segala barang, kertas yang sudah terkubur di dalam kotak, diselongkar oleh ss. sudahnya terkial-kial nak buat. setelah lama tinggalkan. penat juga. hampir 1jam buat dua ketul origami ini. 


terdapat banyak tutorial untuk hasilkan origami yang menarik tertarik memang da boom ! tak percaya ? cuba google. hehe tak rugi. 

#kalau buat hantaran origami masa kawen nanti, agaknya kena sekeh dengan mak tak? haha

Comments

  1. Origami mmg best, tp akk takde ms nk watnya. kih3... ace coba try test tengok mak nak nyekeh ke tak? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. di hati memang nak. tapi takut pula.hehe

      Delete
  2. ahahhaha wat r hantaran origami... seyes chantek =)
    ahahhahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tkut pulak kang kene ketawa. :p

      Delete
  3. cantik ...tapi tangan bunda ni tak kreatif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom kite mencuba berdua bt ni bunda :)

      Delete
  4. cntik gak tu..lain dr yg lain kan hntrn ..hihi

    ReplyDelete
  5. wahh cantik la.. nak buat tak geti

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh ss ajarkan. hahaha *gelak laju2*

      Delete
  6. suka jugak origami..ank2 pun ada buku.kdg2 google je.blh kot selitkan sdkt origami utk setiap dulang hantaran,lain dr yg lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ss kemukakan idea dulu. kalau ditolak. harap muka xtebal.hehehe

      Delete
  7. Saya pernah terjah page origami. Saya pun sibuklah ambil kertas warna untuk cuba buat. Hampir 20 origami saya cuba buat tapi yang jadi cuma satu...Geramnya, berjam-jam habiskan masa tak datangkan faedah pun. Kesannya, kertas warna dah habis digunakan. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. origami ni susah. ss start dlu buat dengar kertas surat kbar. habis itam tangan. hehe lama2 baru beli kertas warna warni. :)

      Delete

Post a Comment

You can say anything but please don't hurt me. Thank you

Popular posts from this blog

Isi Borang Nikah Lelaki Selangor (online)

Selesai Ujian HIV tempoh hari. Seterusnya, kami mengisi borang kebenaran nikah. SS masih ingat sikit-sikit masa kursus pra perkahwinan tempoh hari. Penceramah ada terangkan procedur-procedur untuk isi borang nikah ni.

Dalam kursus pra perkahwinan tempoh hari, penceramah ada menyatakan, sekiranya ;
kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang sama. borang kebenaran nikah boleh di isi bersama.kedua-dua bakal pengantin lelaki dan perempuan berasal dari kariah yang berlainan, borang kebenaran nikah hendaklah di isi oleh bakal pengantin lelaki terlebih dahulu.Borang 2A : bakal pengantin lelakiBorang 2C dan 2D serta borang wali : bakal pengantin perempuanselesai isi borang. bagi kepada pihak pengantin perempuan (luar Selangor)
Procedur Isi Borang Kebenaran Nikah (Lelaki Selangor) :
Borang boleh di isi secara terus online di SINI. Daftar masuk dengan menggunakan no IC anda.Isi borang 2A untuk lelaki yang tinggal di Selangor.Pastikan anda sudah tahu :Tarikh Nikah (dal…

Ujian Saringan HIV

Ujian Saringan HIV

Sejak terminate P1 wimax ni, ss sudah susah update blog. tambahan pula semakin hari semakin banyak benda kena diberi perhatian serius.
Hari Isnin (10 Jun 2013) yang lepas, selesai buat Ujian Saringan HIV. pada hari tersebut, ss cuma amik cuti separuh hari. ss dan en.tunang pergi ke Klinik Kesihatan Kerajaan SAHAJA. di Sg. Chua, Kajang. pada hari tu, tidak ramai orang. jadi sebarang appointment tidak di perlukan.
Sebaik sampai jam 1.30 petang, kaunter masih di tutup. Setelah kaunter di buka pada jam 2 petang.
Dapatkan Borang ujian di kaunter. Borang tersebut disertakan bersama buku kecil warna : biru (lelaki), dan pink (wanita). Dua warna sahaja

abortion

Assalamualaikum 
“Sesungguhnya salah seorang kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai air mani, kemudian menjadi segumpal darah seperti yang demikian itu (iaitu 40 hari), kemuadian ia menjadi segumpal daging seperti yang demikian itu juga (iaitu 40 hari), kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh padanya”.
Ia juga dikuatkan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: “kemudian air mani tu kami jadikan ia segumpal darah, lalu segumpal darah itu kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu kami bungkuskan dengan daging, kemudian, kami jadikan ia makhluk yang (berbentuk) lain, maka, maha suci Allah, pencipta yang paling baik” (Al-Mukminun:14). - sumber

apa itu abortion? abortion (penguguran) : iaitu penyingkiran atau pengeluaran embrio atau fetus/janin dari uterus ibu. dan menyebabkan kematian. keguguran juga boleh berlaku secara sengaja ataupun tidak sengaja. keguguran secara tidak sengaj…