Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2013

selamat tinggal Februari

Assalamualaikum
tinggal beberapa minit lagi untuk meninggalkan bulan Februari. masa berlalu pergi dengan pantas. apa yang telah syieda buat dua bulan terawal untuk tahun ni adalah sibuk dengan kehidupan seharian. hrmm blog pun jarang berupdate. azam tahun baru nak rajin. rajin dalam semua hal. tapi rasanya belum terlambat untuk laksanakan azam 2013 tu. kahkah antara aktiviti syieda selama dua bulan ini adalah : 1. Berjogging 2. Ber"coolblog" 3. Baca novel 4. Sudoku 5. Tido :p banyak lagi syieda nak ceritakan dalam entri kali ni. tapi nampaknya masa tidak mengizinkan. insyaAllah esok lusa kita bertemu lagi. kepada kawan-kawan syieda ucapkan selamat berblogging. mungkin tabiat berblogging syieda ni akan diterap sedikit demi sedikit. haha dah lama tinggalkan blog. rasa macam kekok nak menaip. :( yang benar

Resipi : Makaroni gelaksakan

Assalamualaikum

Setelah mengupload gambar yang menjadi bahan ketawa en.tunang. hari ini syieda nak berkongsi resipi orang bujang di dapur. kahkah. berkongsi la sangat ni. kawan-kawan jangan gelakkan syieda ye? *moodbelajarmemasak* haha..
memang kuahnya syieda buat terlebih cair. sebab utamanya, syieda memang kurang pekat-pekat ni. contohnya kuah laksa utara, syieda makan yang bahagian atas kuah saja. isi ikan tu kasi orang lain makan. :) hoho

Bahan-bahan :
Makaroni Sos PregoDaging kisar (daging lembu @ daging burger)BrokoliCendawan tin (Ayam Brand)MinyakGaramBawang
Cara-cara memasak :
Rebuskan makaroni didalam periuk bersama beberapa titis minyak masak untuk mengelakkan makaroni melekat semasa dihidangkan nanti.Panaskan minyak didalam kuali dengan api yang sederhana. Goreng bersama bawang hingga kekuningan.Masukkan daging kisar. Biar sehingga air daging kering.Masukkan pula sos Prego. Masak dalam masa 15-20 minit. Biar daging betul-betul masak.Masukkan cendawan yang telah dihiris nipis. …

Rupa tak penting, yang penting sedap rasanya !

Assalamualaikum
Nampaknya blog ditinggalkan untuk jangka masa yang amat lama. mesti yang datang ke blog ni, asyik nampak entri yang sama sepanjang tahun 2013 ni. maafkan daku, kekangan masa membataskan segalanya. termasuklah mengupdate blog
tahun ni adalah tahun yang amat sibuk bagi syieda. terkejar ke sana ke mari. di awal tahun sudah merasa kesibukannya. apa yang disibukkan? entah. haha
semalam syieda sempat main masak-masak di dapur. setelah setiap inci dapur di selongkar, maka terhasillah makanan ini. haha bak kata "orang" tu; rupa tak penting, yang penting sedap rasanya! cehh

laptop sudah pun sudah baik dari demam yang melampau tempoh hari. jadi semua gambar semasa bercuti CNY hilang ! aptb. kepada yang sudi melawat pondok usang ni semasa ketiadaan syieda, terima kasih diucapkan. insyaAllah syieda akan cuba membalas lawatan anda secepat mungkin.
ok jumpa di lain entri. hoho

yang benar

Taylor Swift - I Knew You Were Trouble

Assalamualaikum..


Song : I Knew You Were Trouble
Artist : Taylor Swift

Once upon time
A few mistakes ago
I was in your sights
You got me alone
You found me
You found me
You found me

I guess you didn't care
And I guess I liked that
And when I fell hard
You took a step back
Without me, without me, without me

And he's long gone
When he's next to me
And I realize the blame is on me

Cause I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
So you put me down oh
I knew you were trouble when you walked in
So shame on me now
Flew me to places i'd never been
Now i'm lying on the cold hard ground
Oh, oh, trouble, trouble, trouble
Oh, oh, trouble, trouble, trouble

No apologies
He'll never see you cry
Pretend he doesn't know
That he's the reason why
You're drowning, you're drowning, you're drowning

And I heard you moved on
From whispers on the street
A new notch in your belt
Is all I'll ever be
And now I …

Shila Amzah - Masih Aku Cinta

Assalamualaikum 




Lagu : Masih Aku Cinta
Artis : Shila Amzah

Biarpun kau tak lagi ada dengan ku
Takkan ku bisa melupakan mu
Cara mu,memanggil nama ku
Terasa seolah kau masih ada

Jauh di dalam sanubari ku
Tak ku relakan pemergianmu
Namun ku,’kan selalu doakan mu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar
Aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta

Dari jauh aku masih mencinta
Takkan pernah ada penggantimu
Yang mem pertahankan ku sepertimu
Satu dunia,menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenal mu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan
Kau juga mendoakan ku

yang benar